torsdag 27. november 2008

Nærbutikken

Min "nærbutikk" heter Bunnpris. Et litt ullent konsept, det der Bunnpris. Men det må da være billig, for logoen er stygg og gul, de har dårlig utvalg og de som jobber der har bleke, stygge skjorter på seg. Det er sånn billigbutikker er . Å handle på Bunnpris er å gå rundt på kjølerommet og hakke tenner og ikke finne det du leter etter. Når de lar kundene gå gjennom sånt, så er det vel fordi de forsøker å holde prisene nede så du får noe tilbake for det?

Men nei, Bunnpris er ikke så spesielt billig! Der jeg kommer fra, har for eksempel Rema 1000 både lavere priser og bedre utvalg. Jeg er sikker på at Bunnpris prøver å se billige ut, nettopp fordi det selger. Mange av dem er forøvrig rådyre, fordi de er søndagsåpne. Min Bunnpris skal likevel ha pluss for at de ikke har kjølerom og for at de har hyggelig betjening og postkontor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bunnpris er litt tvilsomt ja. Er likevel veldig glad i Bunnprisen min, fordi den redder vimsete mennesker som meg som plutselig kl halv elleve på kvelden kommer på at jeg ikke har noe å spise til frokost dagen etter...
Jeg har forresten tægget deg med et meme. Sånn er det å være blogger. Du aner fred og ingen fare og så tægger noen deg. jepp. også må du svare. (ok, må ikke da)
http://rullerusk.wordpress.com/2008/11/28/6-uinteressante-ting-om-meg/

fnugg sa...

Ja, lange åpningstider er fint. Og Bunnpris har reddet noen søndager også, selv om hele butikken består av kø. Og så er jeg glad for at Bunnprisen min ikke har stappet inn masse julepynt enda, og ikke anskaffet syngende julenisse, sånn som Ultra.
Tægging virker jo koslig, det, ihvertfall så lenge det ikke er trussel om 7-års ulykke og sånt for den som ikke gjør det hun blir bedt om.
Men nå skal jeg komme meg til Tordenbloggen og stemme på deg:)