søndag 30. november 2008

(u)interessante ting om meg

Jeg har blitt tagget av Rullerusk med et meme. Jeg følger samvittighetsfullt reglene:

1. Du må linke til den som tagget deg,
2. Lag en liste med seks (u)interessante ting om deg selv, og
3. Tagg fem andre blogger, og la dem få vite det gjennom å kommentere på deres blogg


6 (u)interessante ting om meg selv:
1. Jeg liker det meste, men har aldri vært noen stor fan av grøt, ei heller som baby. Foreldrene mine prøvde alt mulig, men det ble spyttet ut igjen. Så helte faren min vørterøl på, og da gikk grøten ned.

2. På barneskolen hadde jeg to modus. Jeg var enten meget pliktoppfyllende, eller jeg pratet og lo i et sett, og gikk i gulvet etter stolbikking. Ble flere ganger sendt på gangen, og ved en anledning i 2. klasse, bar læreren min meg ut etter genseren; jeg synes å huske at jeg lettet fra gulvet.

3. Jeg tror jeg skal dø hver gang jeg skal ut og fly, og prøver så godt jeg kan å unngå flyreiser. Andre gangen jeg fløy skulle vi lande på Vigra, og jeg visste ikke at det var ved havet, så jeg trodde vi styrtet i sjøen, og ropte ”Vi dør!” Det satt en alenereisende 4-åring ved siden av meg, men han var heldigvis vant med å fly, og sa at ”Nei, det gjør vi ikke, nå er vi snart på rullebanen.” Takk og lov for det.

4. Levering av semesteroppgaver på universitetet har alltid artet seg som thrillere. En gang lånte jeg pensumet til en 2-siders hjemmeoppgave 20 minutter før innlevering. En annen gang mistet jeg internettilkoblinga på hybelen min og løp opp og ned trappa mens internett koblet seg inn og ut, og sekundene før frist ble færre og færre. Det lyktes ikke, og attpåtil så hadde jeg låst meg ute.

5. Jeg har aldri lært meg å spise med kniv og gaffel, jeg pleier å skylde på at jeg er ekstremt høyrehendt. Men mest henger det nok sammen med min generelle mangel på gode manerer. Jeg roter alltid når jeg spiser, og vurderer seriøst å begynne med forkle. Dessuten skjønner jeg ikke hva folk mener med å svelge raper. Hvordan får de tid til det? De kommer jo så brått på!

6. Når jeg ser en fødsel på tv, så feller jeg noen tårer, samme hvor idiotisk programmet eller såpa skulle være, og slik har jeg vært så lenge jeg kan huske.


Jeg tagger HellYeah, Fred ut, Delirium, Tornerose og Liljefot

3 kommentarer:

Delirium~ sa...

Oppdrag utført! Perfekt timing av deg...

Anonym sa...

Vørterøl som triks for å få barn til å spise maten sin. Den var ny :)

Jeg er heldigvis ikke redd for å fly, men jeg hr så lett for å bli reisesyk at det ikke er så gøy likevel..

Kanskje du bør bli retro når det kommer til bestikk? gaffelen er jo relativt ny, før spist folk med skje og kniv. Og de aller fleste mennesker i verden spiser jo med hendene, kanskje man bør gå back to basics? Fint å slippe oppvask :)

fnugg sa...

Ja, sitte i ring rundt en diger kasserolle og spise med hendene, det er jo det greieste:)

Vi pleier å tulle hjemme med at på pappa sin side, så er det ikke så mange generasjoner igjen til urmennesket, for han var over 30 da han ble far, hans egen far var nærmere 40, og han før var over 40,tror jeg. Så det er nok ikke naturlig for meg med disse tungvindte, moderne manerene:)